Gönderen Konu: W jaki klucz zadbać o nasze stawy  (Okunma sayısı 200 defa)

onexozen

  • TQ Üye
  • *
  • İleti: 1
  • Karma: +0/-0
    • Profili Görüntüle
    • tutaj
W jaki klucz zadbać o nasze stawy
« : Haziran 07, 2017, 08:03:23 ÖS »
STAWY to zmienne połączenia pomiędzy poszczególnymi kośćmi, tworzące się spośród wielu składników jakie potrafią stać uszkodzone, lub być się miejscem stanu zapalnego. Dowolny etap teraźniejszemu wykonywali już o aktualnym gdy o nie dbać. Wiemy, że oprócz właściwego doboru treningów, wypoczynku, regeneracji, obuwia itd. istotna stanowi też masa mięsa a polityka żywienia. Ze względu na bieżące że sprawnie pracujące stawy więc specjalnie charakterystyczny pierwiastek w byciu każdej osoby aktywnej fizycznie (a nie tylko) postanowiłam poszerzyć temat składników swej diety, jaki mogą przyczyniać do ich właściwego funkcjonowania. Dobrze przystosowany system utrzymywania nie chociaż że zapobiegać bólom, stanom zapalnym stawów, a ponad je popierać, łagodzić dolegliwości które niestety szybko się pojawiły i ograniczać czas napraw oraz powrotu do zdrowia oraz sportów.

Chwila z ważnych czynników naszego pożywienia oddziałujących na interesującą formę stawów to:

1. BIAŁKO[/b]

Białko to podstawowy budulec chrząstki stawowej. Więc miejmy by w znanej diecie odnalazłyśmy się jaja, chude mięsa, ryby, produkty mleczne gdy np. kefiry, jogurty czy twarogi, lecz dodatkowo równie ważne soja, fasola, groch, soczewica itd., jakie są źródłem białek roślinnych. Traktując o białkach o wspomnąć o często znanej żelatynie i jej dochodzie na stawy lub kości. Żelatyna uzyskiwana jest na drodze reakcji chemicznych z kolagenu czyli białka będącego kluczowy czynnik np. ścięgien. Powinno się wydawać więc, iż będzie stanowiła zbawienny zarobek na rodzimy projekt ruchu. Szkoda w niniejszym punkcie sprawdzania są niejednoznaczne. Pamiętajmy, że biorąc gotowe sklepowe galaretki mięsne, rybne, owocowe czyli np. żelki fundujemy swemu organizmowi i dawkę barwników, konserwantów i cukru, co pozytywnie na bliskie stawy nie wpłynie, i daj może podnieść stan zapalny.

<b.2. PRZECIWUTLENIACZE[/b]

Ta olbrzymia grupa ruchów może zapobiegać zwyrodnieniom stawów, oraz obniżać ich mechanizmy starzenia się. Wiążą one bo powstawanie wolnych rodników w naszym ustroju, a także usuwają te obecnie powstałe. Wolne rodniki to części, które kiedy pojawią się w zapasie w naszym systemie mogą m.in. sprzyjać powstawaniu zmian zapalnych.

Wśród przeciwutleniaczy na uznanie przede każdym zasługuje WITAMINA C, jaka jest pożądana w syntezie kolagenu, który kiedy szybko wspomniałam stanowi aktualnym białkiem odpowiadającym m.in. za kondycję stawów czy ścięgien. Rośnie w takich artykułach spożywczych kiedy np. chrzan, jarmuż, papryka czerwona, liście pietruszki, kapusta włoska, kalafior, brokuły, brukselka, czarne porzeczki, kiwi, truskawki, owoce cytrusowe. Oprócz tej jakości warto również wspomnieć o nieco częstych w Polsce owocach granatu. Doświadczenia wykazują, że umieją one poradzić w zwalczaniu przewlekłych stanów zapalnych i obniżyć ich nasilenie.

Mówiąc o przeciwutleniaczach i samodzielnych rodnikach muszę i wspomnąć o takich składnikach mineralnych jak CYNK, czy ŻELAZO. Udziały też jako składowe enzymów przeciwutleniających mogą zapobiegać procesom zapalnym następującym w stawach. Cynk zlokalizujemy w takich towarach jak: mięso, sery podpuszczkowe, produkty zbożowe pełnoziarniste, pestki dyni. Jeżeli idzie natomiast o żelazo jego najcieplejszym centrum jest mięso i podroby (np. wątróbka), a złapiemy go zarówno póz. w zielonych roślinach, soczewicy czy amarantusie.

3. KWASY OMEGA-3[/b]

Kwasy też mogą łagodzić nasilenie stanów zapalnych, które już się pojawiły, a i mogą hamować stworzeniu kolejnych. Odnajdziemy kosztuje w grubych rybach morskich jak: halibut, łosoś, makrela, sarydnki, tuńczyk, śledzie. Ich podłożem są także siemię lniane, orzechy włoskie czy olej rzepakowy. Roślinne źródła omega-3 są też doskonałym źródłem jednocześnie witaminy E, która podobnie wykazuje działanie przeciwzapalne.

4. WITAMINA D[/b]

Zaobserwowano związek pomiędzy małą dawką witaminy D w układzie, i zapaleniem zbiorników i kości kolana. Najciekawszym jej tłem wśród artykułów spożywczych są ryby morskie: łosoś, halibut, sardynki, pstrąg, śledzie. W krótszych dawkach znajdziemy ją oraz w pieczarkach. Zresztą istnieje ona kształtowana w piłce pod wpływem promieni słonecznych, dlatego w majach letnich raczej nie stanowi przedmiotów z jej niedoborami w układzie, oraz w majach ciepłych w własnej przestrzeni klimatycznej oraz przy nadal dość prostym zużyciu ryb przez Polaków pokrycie zapotrzebowania jest że często niedostateczne.

Jeśli planujesz radować się dobrą pozycją naszych stawów - nie pozostawiaj na co dzień o tychże trochę punktach, które je kreują bądź pozwalają pozostawić w świetnej metodzie!
  5 Knee active plus[/b] na całe stawy.
Drinkom z porządków na czyste stawy widać żyć stabilizator kolan knee active. Dzieki wykorzystaniu światłych technologii podaje on zbawienny przychód na krajowe kolana.Stabilizator jest paski, dzięki jakim w wyraźny sposób dostosujemy go do znajomych kończyn. Materiał stabilizatora jest podobno wykonany z cienkich materiałów, które nie ograniczają naszych kroków.
Wiecej na punkt tego materiału dowiesz się tutaj.

Literatura[/b]

 Czerwińska D.,2014. Dieta sprzyjająca dobrą kondyncję stawów. Food Forum; 2(5), 49-53.
 Dziak A., 2001. Dysfunction of the joints. Acta Clinic; 2, 129-136.
 EFSA Panel on Dietetic Products, Nutrition and Allergies (NDA). Scientific Opinion on the substantiation of a health claim related to collagen hydrolysate and maintenance of joints pursuant to Article 13(5) of Regulation (EC) No 1924/2006. EFSA Journal 2011; 9(7), 2291.
 Fetterman J.W., Zdanowicz M. M., 2009. Therapeutic potential of n-3 polyunsaturated fatty acids in disease. Am J Health-Syst Pharm; 66, 1169-1179.
 Heidari B., Heidari P., Hajian-Tilaki K., 2011. Association between serum vitamin D deficiency and knee osteoarthritis. International Orthopaedics; 35, 1627–1631.
 Hładki W., Lorkowski J., Kotela I., 2012. Skuteczność łagodzenia objawów choroby zwyrodnieniowej stawu kolanowego doustnym preparatem glukozaminy. Ostry dyżur; 5(1-2), 21-24.
 Ilana N.A.,Osborne R.H., 2012. Obesity and increased burden of hip and knee joint disease in Australia: Results from a national survey. BMC Musculoskeletal Disorders; 13, 254.
 King L.K., March L., 2013. Obesity & osteoarthritis. Indian J Med Res; 138, 185-193.
 Kunachowicz H., Nadolna I., i wsp.,2011. Wartość kaloryczna wybranych produktów spożywczych oraz potraw. Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa.
 Lopez H. L., 2012. Nutritional Interventions to Prevent and Treat Osteoarthritis. Part I:Focus on Fatty Acids and Macronutrients (Osteoarthritis Supplement). Physical Medicine and Rehabilitation;4,145-154.
 Sharma L., Chang A., 2007. Overweight: Advancing our understanding of its impact on the knee and the hip. Ann Rheum Dis; 66, 141-142.
 Zając A., Zydek G., Michalczyk M., i wsp., 2014. Jedzenie i suplementacja w wysiłku, rozrywce oraz poziomach chorobowych. Wydawnictwo Akademii Wychowania Fizycznego, Katowice.